Основні завдання методичної роботи в школі:
- створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти, підвищення професійної майстерності кожного вчителя;
- упровадження в освітній процес передового педагогічного досвіду, сучасних педагогічних технологій, використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки;
- вивчення, узагальнення та поширення перспективного досвіду вчителів школи;
- розвиток традиційних і пошук нових ефективних форм методичної роботи;
- проведення постійного моніторингу суб’єктів навчального процесу щодо визначення їхніх інтересів, уподобань, здібностей, можливостей, бажань, з метою їх максимальної реалізації;
- розвиток потреби вчителя щодо професійного вдосконалення, спрямування його на реалізацію власної освітньої траєкторії протягом життя;
- забезпечення відповідальності кожного учасника педагогічного процесу за результат своєї праці, сприяння прагненню вчителів до саморозвитку, творчості, прояву ініціативи.
Методична робота в школі здійснюється згідно із законодавством, нормативними документами про освіту, рекомендаціями МОН України, нормативно-правовими документами про спеціальну освіту, планується й проводиться на діагностичній основі.
Педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою:
- Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого, безпечного освітнього середовища в умовах компетентісного підходу.
- Забезпечення дітей з особливими освітніми потребами освітою відповідно до здібностей і можливостей з метою інтеграції їх у суспільство.
- Модернізація навчально-виховного процесу на основі впровадження інноваційних технологій та сучасних методик корекційної педагогіки на уроках та у позаурочний час.
Назва м/о
|
Проблема,
над якою працює
|
Вивчені питання 2024/2025 н.р.
|
Методичне об’єднання вчителів початкових класів
|
«Забезпечення школярів необхідними комплексними знаннями, уміннями та навичками з метою формування необхідних життєвих компетентностей для успішної подальшої соціальної адаптації»
|
- - особливості організації освітнього процесу в початкових класах спеціальної школи в умовах НУШ у 2023/2024 н.р.;
- - вивчення основних нормативних документів, що регламентують функціонування початкової школи в умовах НУШ;
- - обговорення вербального та рівневого оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів;;
- - критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з порушенням інтелектуального розвитку;
- - обговорення результатів перевірки учнівських зошитів щодо дотримання єдиного орфографічного режиму;
- - вимоги до атестації педагогів в 2023/2024 н.р.;
- - особливості застосування кінезіології та логоритміки в роботі з дітьми з ООП;
- - першокласник з РАС.
|
Методичне об’єднання вчителів старшої школи
|
- «Застосування індивідуального та диференційованого підходів у освітньому процесі з метою забезпечення корекції порушень у дітей з особливими освітніми потребами, розвитку їхніх здібностей та подальшої соціалізації»
|
- - аналіз роботи м/о за 2022/2023 н.р. та завдання на новий навчальний рік;
- - вивчення нормативно – правових документів;
- - складання списку акалькуліків, дисграфіків, дислексиків, розгляд програм для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного ступеню;
- - основні речі, які потрібно знати про корекційні методики для дітей з РАС;
- Що робити, коли дитина – аутист кричить;
- - про підвищення мотивації пізнавальної діяльності у дітей з ООП;
- - психологічні особливості статевого виховання в школі та сім’ї .
|
Методичне об’єднання вчителів професійно – трудового
навчання
|
«Розвиток креативного потенціалу учнів з особливими освітніми потребами як засіб формування компетентної та творчої особистості на засадах сталого розвитку»
|
- аналіз роботи м/о за 2022/2023 н.р. та завдання на новий навчальний рік;
- затвердження плану роботи м/о на 2023/2024 н.р.;
- удосконалення ефективних методів навчання і виховання із збзпечення формування в учнів здатності застосовувати знання у реальних життєвих ситуаціях;
- критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку;
- прийоми формування самостійності та стійкості розумової діяльності на уроках трудового навчання;
- підсумок роботи вчителів м/о у проведенні виставок, ярмарок, конкурсах;
- вікові та індивідуальні особливості учнів, їх вплив на засвоєння трудових дій;
- роль трудового навчання у розвитку дітей з ООП;
- розвиток пізнавальної активності учнів спеціальної школи на уроках СПО засобами індивідуалізації навчального процесу;
- реалізація творчого потенціалу учнів в проектно-технологічній діяльності;
- майстер-класи «Виготовлення оберегу з природніх матеріалів», «Виготовлення квітів з гіпсу для оформлення настінної композиції», «Виготовлення новорічних прикрас», «Панно зі зрізів гілок деревини».
|
Методичне
об’єднання
класних
керівників
|
- «Формування у здобувачів освіти національно-патріотичних почуттів, любові до свого народу, рідної мови, традицій на основі виховання ціннісного ставлення до держави і суспільства»
|
- огляд методичної літератури з питань виховної роботи;
- анкетування класних керівників;
- обговорення планів класних керівників;
- формування у школярів національної свідомості та почуття патріотизму;
- формування в учнів орієнтирів на загальнолюдські цінності.
|
Методичне об’єднання
вихователів
|
- - «Впровадження індивідуального та диференційованого підходу у корекційно-виховній роботі через створення сприятливих умов для адаптації дітей з інтелектуальними порушеннями».
|
- аналіз корекційно-виховної роботи за 2024/2025н.р.;
- рекомендації щодо планування корекційно-виховної роботи на 2024/2025 н.р.;
- тренінгове заняття «Психологічне розвантаження педагогів в умовах війни»;
- майстер-класи: виготовлення об’ємної композиції «Калина» , «Робота з папером торцювання»;
- ціннісне ставлення до себе, як чинник особистісного розвитку дитини;
- формування ціннісного ставлення до себе, як основа становлення особистості молодшого школяра;
- інтерактивне заняття «Ефективний педагог. Інструменти та ресурси самовдосконалення»
|